Håpet om 2. plassen er ute - Fredrikstad FK ble for sterke

Postet av Lars Petter Brevig den 2. Nov 2020

Øystein Lundblad Næsheim sendte hjemmelaget i føringen, men gjestene fra Fredrikstad FK ble for sterke å snudde kampen. Foto: Halden Arbeiderblad

God start
Kampen startet i et forykende tempo, og spillet bølget frem og tilbake innledningsvis. Begge lag var frempå med småfarligheter, men etter 23 minutter ble det endelig scoring. Lundblad Næsheim jaget en ball i bakrom, vippet den over keeper og ble felt. Dermed ble det straffe, som han selv trillet ned i hjørnet. Etter scoringen hevet gjestene fra Fredrikstad seg, og etter 31 minutter vant de en ball høyt i banen. Et innlegg ble forlenget, og plutselig var det 1-1. Resten av omgangen styrte Fredrikstad, og etter 41 minutter scoret de på corner.

Håpet om opprykkskvalifisering brast
Andre omgang startet på værst tenkelige måte, da Fredrikstad FK økte ledelsen nesten før lagene hadde kommet på banen. En redusering fra Lundblad Næsheim var ikke nok, for nok en gang scoret Fredrikstad. Dermed er kampen om opprykksvaklifisering ute, da Skeid i tillegg vant sin kamp mot Alta. Med to kamper igjen kan man fortsatt sikre seg 3. plassen.

Kampfakta
Kvik Halden FK - Fredrikstad FK 2-4 (1-2)
Målscorere, Kvik Halden: Øystein Lundblad Næsheim (23, 56)
Gule kort, Kvik Halden: Ingen