Kent Bergersen er hovedtrener også de neste 4 årene!

Postet av Lars Petter Brevig den 28. Okt 2020

Kent «Kenta» Bergersen og Kvik Halden FK er enige om ny kontrakt, og Kenta binder seg med det til klubben i minimum 4 nye år

God utvikling
Mandag kveld signerte Kenta kontrakten som gjør han til klubbens hovedtrener for senior herrer de neste fire årene. Bergersen kom til klubbet etter nedrykket i 2016, og har siden den gang vært en viktig bidragsyter for lagets utvikling. Hans første sesong endte med 3. plass i 3. divisjon, mens i 2018 rykket laget opp til PostNord-ligaen etter en fantastisk høstsesong. Som nyopprykket lag endte vi på 2. plass, der man til slutt tapte opprykks-kvalifiseringen mot Åsane. Mange forventet en tøff 2. sesong i PostNord-ligaen, men også i år har laget prestert svært godt. Til tross for mange skader, og store utskiftninger på spillerstallen midt i sesongen er man igjen med å kjemper om opprykks-kvalifisering.

Fornøyd styreleder
Styreleder Ronny Stavem sier følgende etter å ha kommet til enighet med Kenta om ny kontrakt: «Vi gjennomførte den første praten allerede i mai, og siden den gang har klubbens intensjon vært å komme til enighet med Kenta. Vi la frem klubbens synspunkter om veien videre, og er svært glade for å fortsette samarbeidet med Kenta. Med Kenta på plass sørger vi for kontinuitet på ledersiden rundt vårt senior herrer lag. Vi mener kontinuitet er en viktig suksessfaktor for de foregående sesongene, og sammen med spillergruppen har Kenta fått til god utvikling og gode resultater. Nå skal vi i samarbeid prøve å utvikle det videre, slik at klubben kan ta neste steg.»

Optimistisk Bergersen
Hovedpersonen selv, Kent Bergersen uttaler følgende etter å ha kommet til enighet om en ny 4 års periode i klubben: «Da samtalene startet i mai var vi allerede på bølgelengde, og jeg har hele tiden vært positiv til veien videre i klubben. Jeg trives veldig godt i byen, klubben, med spillergruppa og menneskene jeg jobber sammen med i hverdagen. Vi diskuterte fast ansettelse, men for meg er 4 år veldig lenge i fotballen, og jeg ser på det som en stor tillitserklæring fra klubben sin side.»

Om planene for den nye 4 års perioden sier Bergersen følgende: «Vi skal jobbe for å utvikle oss som klubb og lag, og målet er å kjempe om opprykk i årene som kommer. For min del er det viktig at det hele tiden jobbes med å styrke klubbens budsjett, da vi fortsatt er langt unna de fleste av konkurrentene våre. Likevel er jeg også innstilt på at vi må styrke utviklingsavdelingen ytterligere. Dette fordi vi må skape en rød tråd i utviklingsarbeidet. I den forbindelses skal jeg være tilgjengelig og bidra til utviklingen av det sportslige planverket i utviklingsavdelingen. Utvikling og prestasjoner henger sammen, og vi er nødt til å drive enda mer seriøst i utviklingsavdelingen.»