Tap, men svært god prestasjon mot LSK Kvinner i U20 serien

Postet av Lars Petter Brevig den 19. Okt 2020

I går kveld spilte damelaget nok en kamp i U20 serien, og selv om det ble et knepent tap var prestasjonen svært god

Tøff åpning
Kampen startet i et høyt tempo, og LSK Kvinner tok tak i ballen fra første spark på ballen. Det var tydelig at hjemmelaget hadde respekt for motstanderne, men likevel forholdt de seg til kampplanen om å forsvare seg halvlavt og kompakt i 5-3-2. Planen var å lede LSK Kvinner ut til kantene sine, og det fikk vi til gang på gang. Offensivt starten damene noe upresist og forsiktig, men utover i omgangen ble pasningsspillet også gradvis bedre. Takket være et par strålende redninger fra Kaisa, og godt forsvarsspill var stillingen til pause 0-0.

Små justeringer, og mye løping
I pausen forsøkte vi å gjøre noen små justeringer for å få brukt ballen enda mer i laget i 2. omgang. Vi regnet også med at LSK kom ut i 2. omgang med fullt kjør, og dessverre havnet vi bakpå allerede 5 minutter ut i omgangen. Likevel fikk vi gradvis til mer av vårt eget spill, og plutselig ble Klara holdt igjen av motstanderlagets keeper, og dommeren dømte straffe. Sarah satt straffen sikkert, og lagene var like langt. Gleden ble dessverre kortvarig, da LSK igjen gikk opp i føringen like etter.

Hektisk avslutning
Avslutningen på kampen ble av det spennende slaget. Selv om flere begynte å bli slitne fortsatte man å gjøre den defensive jobben, og det ble stadig større bakrom bak LSK sin forsvarsledd. Etter 83 minutter vinnes en ball sentralt, og Klara blir spilt gjennom i bakrommet. Hun ofrer alt for å komme først, og nærmest skliskyter ballen i mål bak en utrusende keeper. Dessverre scoret LSK nok en gang rett etter utligningen, og selv med en hektisk slutt ble det ingen flere scoringer. Dermed endte det med et hederlig 2-3 tap, men en svært god prestasjon.

Kampfakta:
Kvik Halden FK – LSK Kvinner 2-3 (0-0)
Mål:
Sarah Hofgaard Johansen, Klara Lif Andradottir
Tropp:
Kaisa Nilsen, Ida Bjørneby, Ella Gylvik, Marie Odberg, Sofie Hauge-Johansen, Solveig Sætre, Emma Dahl Bjørneby, Sanna Bjerrum-Meusburger (Wilma Waleur-Nordgaard 55 min), Gresa Obertinca, Sarah Hofgaard Johansen (Emma Huseby 65 min), Klara Lif Andradottir