Nikolai Kynningsrud - ny Haldenser i a-stallen

Postet av Lars Petter Brevig den 31. Jan 2020

Nikolai Kynningsrud (t.v) har gjennom sin gode utvikling på klubbens juniorlag fått belønning i form av en plass i a-stallen.

God utvikling
Nikolai kom til klubbens juniorlag i forkant av 2017 sesongen, og har de siste tre sesongen vist eksemplariske holdninger og gode ferdigheter. I tillegg har han jevnt og trutt vist god utvikling, noe som har resultert i spilletid for klubbens rekruttlag, og hospitering med klubbens a-lag. I 2017 var han involvert i 2 kamper for klubbens rekruttlag, mens han i 2018 var involvert i 5 kamper.

I fjorårssesongen var han involvert i hele 19 kamper på klubbens rekruttlag, i tillegg til å være dominant på klubbens juniorlag. Gjennom vinteren har Nikolai trent fast med a-laget, og vi er svært stolte av å ha utviklet nok en ung Haldenser til klubbens a-lag.

Motiverende og morsomt
Nikolai er godt fornøyd med starten av oppkjøringen, og har følgende å si om tilværelsen på a-laget: "De første ukene har vært motiverende og morsomt. Stemningen i gruppen er veldig bra, og jeg merker godt vinnerkulturen som er i laget. Det er stor vinnervilje i troppen. Samtidig føler jeg spillergruppen har tatt meg veldig godt i mot."

I forhold til hverdagen på a-lagstreninger kontra juniorfotball beskriver han overgangen på følgende måte: "Intensiteten og trykket på a-laget er mye høyere. Jeg håper å få vist meg frem i løpet av oppkjøringen, og målsettingen er å få noen innhopp i a-lagskampene. Nivået på treningene er mye høyere enn på junior-laget, men erfaringer gjennom rekruttkamper og hospitering med a-laget gjør at jeg føler overgangen har godt bra"