Juni-utgaven av Kraftposten er lagt ut !

Postet av Hans Martin Arnesen den 1. Jun 2018

Kraftposten

Medlemsbulletin for IL Kraftsport.    Nr. 6 - 2018.  15. årgang

OPPSLAGSTAVLEN

Heidi innlemmet i Hall of Fame !
Lørdag 05. mai 2018, på generalforsamlingen i forkant av EM Styrkeløft 2018, i Tsjekkia, vedtok EPF
(Det europeiske styrkeløftforbundet) å innlemme Heidi Hille Arnesen i sin Hall of Fame. Begrunnelsen til EPF for den høythengende æren var Heidis fremragende gjennomføringer og resultater i styrkeløft.

Regionslagssamling i vektløfting
Lørdag 19. mai 2018 ble den første samlingen for regionslaget til Østlandet Vektløfterregion avholdt i Spydeberghallen, Spydeberg. Samlingen hadde 4 deltakere og instruktører var regionstrenerne Egon Vee-Haugen og Fredrik Kvist Gyllensten.

Sommercamp i styrkeløft 2018
Styrkeløftregion Øst inviterer til treningscamp, fredag 22. – søndag 24. juni, i IL Kraftsports lokaler i Skedsmohallen. Ungdom og junior deltar gratis, men campen er åpen for alle mot en egenandel på kr 500,-. som dekker mat og overnatting, eller kr 200,- dersom man ikke ønsker å overnatte.
Ta kontakt med regionstrener Marius Arnesen for et tilrettelagt program i forkant av sommercampen på marius.arnesen71@gmail.com. Samlet påmelding for klubben sendes til Ninaz Khodabandeh på ninazkh@gmail.com. Påmeldingsfrist: Fredag 10. juni 2018. Møter en påmeldt deltaker ikke opp, må klubben dekke arrangørens kostnader for deltakeren.

SPORTSHJØRNET

EM Styrkeløft utstyr 2018
EM ble arrangert lørdag 05. - lørdag 12. mai 2018, i Pilzen, Tsjekkia. Eline Skalleberg Jørgensen, Sande KK, tok gull i kl. -63 kg. Men ellers ble det noe stang ut for de norske løfterne. Typisk var det at Heidi Hille Arnesen fikk underkjent sin første knebøy, mens hverken de som satt i kommentarboksen eller undertegnede forsto hvorfor. I den harde konkurransen, med veldig små marginer, medførte det et handicap som ikke lot seg hente inn, og hun ble nr. 5 sammenlagt. Men Heidi fikk med seg både bronsemedalje i knebøy og beviset på at hun nå er en av de få utvalgte i Hall og Fame i EPF.

VM Klassisk Benkpress 2018
Mandag 14. - lørdag 19. mai 2018, Vantaa, Finland. Norge fikk med seg 2 gull- og 2 bronsemedaljer. Bjarne Synstad ble nr. 5 i veteran (60-69), -83, med 152,5 kg, som er norgesrekord. Hele fem ganger ble verdensrekorden slått i klassen, og det var Bjarne som åpnet showet med V-rekord på 150 kg. Men da han ikke fikk klaff på 160 kg sisteløftet, ble det ikke medalje denne gangen.

Kommende begivenheter

RM Klassisk 2018 i Skedsmohallen
I morgen braker Regionsmesterskapet, alle kategorier, løs. IL Kraftsport arrangerer lørdag 02. - søndag 03. juni, RM i Skedsmohallen, Leiraveien 2, Lillestrøm. Det er hele 108 løftere påmeldt.
Fra IL Kraftsport stiller Elise Rosenborg, Heidi Hille Arnesen, Heidi Sighovd og Kai-Remi Berge.

VM Klassisk Styrkeløft
Mesterskapet arrangeres lørdag 06. – søndag 17. juni 2018, Calgary, Canada. Det er påmeldt 326 damer og 433 herrer, i alt 759 løftere. Fra Norge er det påmeldt 13 damer og 7 herrer.

EM Vektløfting veteran 2018
Arrangeres lørdag 16. – lørdag 23. juni 2018, i Budapest, Ungarn.

EM Styrkeløft utstyr veteran.
Arrangeres tirsdag 03. - lørdag 07. juli 2018, Pilsen, Tsjekkia. Preliminært er det påmeldt 176 løftere.

01. juni 2018
Hans Martin Arnesen