Uavgjort i toppkampen

Postet av Lars Petter Brevig den 2. Sep 2019

Gårsdagens toppoppgjør mot Stjørdals Blink ble en jevn og tøff affære som endte med poengdeling. Foto: Halden Arbeiderblad

Tøff åpning
Kampen startet noe sjansefattig, men serieleder Stjørdals Blink kjørte store deler av omgangen. David Paulmin måtte varte opp med flere gode redninger, etter at Stjørdals Blink kjørte kontringer i et enormt tempo. I tillegg var de farlige på dødballer, og hjemmelaget slet med å komme til sjanser. 0-1 kom etter en drøy halvtime, da Vegard Fiske stanget en corner kontant i mål.

Våknet før pause
Fem minutter før pause kom hjemmelagets første store sjanse, da Øystein Lundblad Næsheim plutselig var alene med keeper. Et forsøk på en frekk lobb ble noen cm for lav, og bortelagets keeper reddet. I etterkant av dette var både Chinonso Agu og Dardan Sæter-Mehmeti fikk sjanser på dødballer, men ballen ville ikke i mål.

Hevet seg
Andre omgang startet som første omgang sluttet, men hjemmelaget fikk ikke uttelling før etter at Daugr Thorhalsson og Peder Nomell ble byttet inn. Kun ett minutt etter at sistnevnte entret banen scoret han etter innlegg fra nevnte Thorhalsson. Hjemmelaget fortsatte å kjøre kampen, frem til Stjørdal Blink fikk straffe med 10 minutter igjen å spille. Straffen ble skutt i tverrligeren, og resten av kampen var sjansefattig med to slitne lag.

Kampfakta:
PostNord-ligaen avd. 1:
Halden stadion:
Kvik – Stjørdals-Blink 1–1 (0–1)
0–1 Vegard Fiske (29)
1–1 Peder Nomell (69)
Tilskuere: 883
Gule kort: Deni Hasanagic, Ole Strømsborg (Kvik) Sivert Solli (Sjørdals-Blink)
Kviks lag: David Paulmin, Chinonso Agu (Thorhallsson 62), Dardan Sæter-Mehmeti, Jakob Madsen Lund, Ole Strømsborg, Deni Hasanagic, Mathias Engebretsen, Filip Westgaard, Albert Makiadi, Youssef Chaib (Krans 87) og Øystein Lundblad Næsheim (Nomell 68).