Fortsatt ledige plasser på PEFA!

Postet av Lars Petter Brevig den 25. Jan 2018

I morgen starter Pipe Eksperten Fotballakademi opp igjen etter vinterpausen, og det er fortsatt noen få ledige plasser igjen.

Fotballakademi for 5.-7. klasse
Pipe Eksperten Fotballakademi startet opp i August 2015, og i morgen starter den sjette halvårsperioden. Tilbudet gjelder for både gutter og jenter som går i 5., 6. og 7. klasse, og eneste krav for å kunne delta er at man spiller fotball i en av byens fotballklubber. Treningene foregår hver fredag, og varer fra 14:30 til 16:00.

Individuelle ferdigheter i fokus
Akademiet har stort fokus på utvikling av individuelle ferdigheter, og treningene skiller seg dermed en del fra lagstreninger. Treningene er for de som er ekstra ivrige, og som har et ønske om å bli bedre fotballspillere. Akademiet har tidligere hatt deltagere fra alle klubbene i Halden trernerteamet gleder seg til å møte nye ivrige fotballspillere på morgendagens trening.

Styrket trenerteam
Underveis i forrige halvår skjedde det endringer i akademiets trenerteam, og ettersom etterspørselen var enorm forrige halvår er trenerteamet styrket ytterligere i forkant av morgendagens oppstart. Som keepertrener har a-lagskeeper Sondre Sødergren kommet inn, og i tillegg skal a-lagsspiller Marcus Moberg bidra ved flere anledninger. Dermed vil det være hele 5 trenere på feltet det kommende året, noe som gjør at alle vil kunne få individuelle tilbakemeldinger i løpet av hver økt.

Akademiet har følgende trenere i 1. halvår 2018:
- Jørgen la Cour Strand – UEFA B-lisensiert trener som til daglig har hovedansvaret for Kvik Halden Junior Elite og Kvik Halden G2005.

- Kent Hansen – UEFA B-lisensiert trener som til daglig er hovedtrener for G2004 og trener på Haldenalliansen.

- Kent Bergersen – UEFA PRO-lisensiert trener som til daglig er A-lagstrener i klubben.

- Sondre Sødergren – keepertrener, keeper på A-laget sesongen 2018, tidligere keepertrener for Fortuna Ålesund.

- Marcus Moberg- A-lagsspiller sesongen 2018

Fortsatt noen ledige plasser
Siden oppstarten har Pipe Eksperten Fotballakademi vært fulltegnet hvert eneste år, men grunnet økte trenerressurser er det i år fortsatt noen få ledige plasser. For nye deltagere kan det være lurt å sende inn påmeldingsskjema så fort som mulig slik at dere øker sjansene for å være med.

Les for øvrig Halden Arbeiderblad sin flotte artikkel om akademiet her:

1. halvår 2018:
- Treninger fredager 14:30-16:00
- Første trening er 26. januar
- Siste trening er 15. juni
- Ingen trening i vinterferien og påskeferien, samt 11.og 18.mai
- Pris er 2500,- per halvår.

Påmeldingsskjema finner dere her:
Skjema sendes til marthe@kvikhalden.no