Ny hjemmeside for LSRK!

Postet av Tor Børre Arctander den 1. Jul 2015

I dag, den 1. juli 2015 ble vår gamle hjemmesideløsning "KlubbenOnline" lagt ned. Siden tidlig i våres har klubben prøvd ut og vurdert forskjellige løsninger fra flere tilbydere.
Valget falt på løsningen "IdrettenOnline" fra Bloc. De har inngått et samarbeid med Norges Idrettsforbund (NIF), men alle klubbene har stått fritt til å velge sine egne hjemmesideløsninger.

Den største fordelen, slik jeg ser det, er integrasjonen med KlubbAdmin, som gjør at alle våres medlemmer med en profil på MinIdrett, kan selv logge seg inn og skrive innlegg, dele sine bilder og gi kommentarer. Dette er mye likt Facebook, men blogginnlegg må godkjennes av klubbens web-redaktører før offentlig publisering. Med dette håper jeg på at hjemmesiden vår får mer "liv", samtidig som den vil gi bedre struktur og oversikt, enn det vi får til på vår Facebook-gruppe.

Videre så er hjemmesiden tilpasset i langt større grad for andre enheter enn PC, som nettbrett og nyere mobiltelefoner (smarttelefoner). Det er også lagt opp til større integrasjon med Facebook og Instagram.

Den gamle løsningen har klubben nå hatt i 8 år. Tekniske løsninger og muligheter har videreutviklet seg stort på internett siden 2007. Selv om vi har fått noe mer liv og dynamikk på den gamle hjemmesiden, de siste to årene (antall treff har omtrent doblet seg), så har det vært frustrerende og svært tidkrevende å produsere innlegg og web-design med et meget dårlig og lite brukervennlig grensesnitt.

Endelig, nå skal dette bli mye enklere, samt at alle klubbens medlemmer kan være med å bidra med innlegg, bilder og kommentarer.

Velkommen til LSRKs nye hjemmeside www.lsrk.no !