Ny spilleplan klar for a-laget

Postet av Lars Petter Brevig den 15. Jun 2020

Som kjent ble oppstart for Postnordligaen utsatt, noe som medførte at det skal spilles enkel serie før det lages et sluttspill om opprykk og nedrykk

Ny trekning
Ettersom den ordinære spilleplanen ble planlagt lenge før Covid 19 entret landet har NFF og Divisjonsforeningen valgt å trekke ny terminliste fremfor å beholde den planlagte. Dette skyldes at de ønsket å få det retteferdig, slik at man ikke fulgte terminlisten slik høstsesongen blir planlagt. Det blir dermed helt objektivt hvem som får 7 hjemmekamper, og hvem som får 6 hjemmekamper. De 7 beste lagene etter 13 kamper spiller om opprykk, mens de 7 svakeste lagene på tabellen spiller om å unng nedrykk.

Starter borte mot Eidsvold Turn
Kvik Halden ble trekt som lag nummer 7, og starter med det med bortekamp mot Eidsvold Turn. Det blir dermed en svært spennende kamp mot laget vi snøt for opprykk i 2018-sesongen. Den gang ledet Eidsvold Turn på det meste med 11 poeng, men en svært solid høst sesong av de rød/hvite sørget for opprykk. Eidsvold Turn derimot leverte en like solid sesong i 2019, og rykket opp som soleklar vinner.

Resten av kampene

Dato*HjemmelagBortelag
11.7Eidsvold TurnKvik Halden FK
18.7Kvik Halden FKFlorø