Storebror mot lillebror - lørdag 13.00

Postet av Lars Petter Brevig den 18. Okt 2019

I morra kl. 13.00 er det duket for en skikkelig rysare på Fredrikstad Stadion. Polkagrisene fra Halden er gjester, og begge lag er med i opprykkskampen

Amatører mot proffer
Kvik Halden FK og Fredrikstad FK konkurrerer i samme divisjon, men klubbene eksisterer i to ulike virkeligheter. Mens gutta fra Halden studerer eller jobber hver dag lever spillerne i Fredrikstad FK det glade liv. Treninger på kveldstid på Halden Stadion, Strupe KG, Berg- eller Tistedal Stadion er hverdagen for haldenserne. På Værste er det treninger på formiddagene, i fasiliteter Eliteserien verdig.

Fredrikstad FK og Arendal er de to lagene i avdelingen som har underprestert størst i årets sesong. Dog leverte Fredrikstad FK en svært god kamp borte mot Stjørdals Blink forrige helg, og nå er de for alvor tilbake i opprykkskampen.

Uke fylt av glede, skader og sykdom
Filip Westgaard ble som kjent taklet stygt i kampen mot Byåsen, men utrolig nok er han aktuell til kampen. Likefult har det vært en turbulent uke på treningsfeltet. Ole Strømsborg og Marcus Moberg har slitt med sykdom, mens Peder Nomell måtte gi seg i rekruttkampen med en vond rygg. Det er dermed mange usikkerheter i forkant av kampen, men det er nok av spillere som ønsker å bidra.

Ukens største glede fikk vi i går formiddag, da Björn Berglund ble pappa for første gang. Alle i klubben ønsker å gratulere Björn og Ellen.

Stor pågang om billettene
Bortefeltet på Fredrikstad Stadion er på felt L, og allerede er over 650 solgt. Feltet består i utgangspuntket av 750 seter, men dette kan utvides ytterligere ved behov. Det er svært hyggelig at så mange Haldensere ønsker å støtte laget i en svært spennende innspurt.