Før kampen: Kvik Halden FK - Byåsen TF

Postet av Lars Petter Brevig den 11. Okt 2019

Byåsen TF er motstander i morgendagens kamp, når Dardan Sæter-Mehmeti spiller sin 300. kamp for klubb. Foto: Erik A. Pedersen (FB)

God treningsuke
A-laget har gjennomført nok en god treningsuke, der man nok en gang har fått disponere Tistedal Stadion til trening. Skademessig er det flere spillere som fikk seg smeller mot Egersund IK forrige helg, og mest usikker er Mathias Engebretsen som pådro seg et hekseskudd i ryggen. I tillegg fikk Ole Strømsborg og Albert Makiadi seg noen trøkker, men disse blir trolig klare. Niklas Fjellstad er tilbake i trening etter ankelskaden, men det er usikkert om kampen kommer for tidlig.

Motstander i poengnød
Byåsen TF har hatt en tøff sesong, og ligger sist på tabellen. De så tidlig helt fortapt ut, men høstformen har vært bedre. Med to strake seire har de fortsatt håp om å berge plassen, men da er kun 3 poeng godt nok for Trondheimslaget. Dermed kan vi trolig forvente oss et offensivt og aggresivt motstanderlaget, som virkelig kommer til å kjempe for poengene.

Dardan i 300
Dardan Sæter-Mehmeti kom til klubben i forkant av 2009 sesongen, og er dermed i sin 11. strake sesong. Kapteinen har mer eller mindre spilt samtlige kamper siden den gang, og vil spille sin 300. kamp i morgen. Dette er tall det står stor respekt av, og midtstopperen har ingen planer om å gi seg. "Med 34 kamper opp til Vidar Staal på adelskalenderen har jeg ikke tenkt til å gi meg enda," sier den høyreiste midtstopperen med et smil om munnen.

Dardan og resten av spillergruppa håper samtlige fotballinteresserte Haldensere finner veien til morgendagens kamp.