"Med seier inntar vi tabelltoppen"

Postet av Lars Petter Brevig den 31. Aug 2019

Troppen er nærmest skadefri, og hovedtrener Kent Bergersen har flere vanskelige valg foran morgendagens kamp mot Stjørdals Blink. Foto: Halden Arbeiderblad

Kamp om plassen
Troppen er nærmest skadefri, og kun Besfort Shala og Marcus Sjømo Eriksson er uaktuelle fra a-lagets 25 mannstropp. Det betyr at det er stor kamp om flere av plassene i start 11'eren, og uansett hva Bergersen velger å starte med vil det være flust av spillere på benken som har lyst til å bidra. Bergersen sier følgende i forkant av morgendagens toppkamp:

"Vi gleder oss enormt til morgendagens toppkamp mot lederlaget i avdelingen, Stjørdals Blink. De har kun ett tap i hele år, og i bortekampen i våres tapte vi 3-1. Dette var en kamp der de scoret 3 dødballmål, hvorav 2 var på straffer. Vi har tilnærmet fulltallig tropp, og er revansjesugne på å vise at vi kan matche lederlaget i avdelingen."

Trenger støtte fra tribunen
I ettermiddag har Fredrikstad FK tapt 1-0 på bortebane mot Egersund IK, og dermed vil haldenserne med seier i morgendagens kamp innta tabelltoppen. Et uavgjort resultat vil gjøre at man kommer a-poeng med Fredrikstad FK på 2. plassen. Bergersen sier følgende om støtten fra haldenserne på tribunen:

"Møt opp og støtt oss, og lag gjerne litt lyd. Dette hjelper og motiverer spillerne til ekstra innsats. Som alltid kommer gutta til å gi alt, men i morgen trenger vi din hjelp fra tribunen. Med seier inntar vi tabelltoppen, og da håper vi alle fotballinteresserte haldensere støtter oss. God kamp, heia Kvik Halden FK"