Tøff bortekamp i vente

Postet av Lars Petter Brevig den 5. Jul 2019

I morgen tidlig setter a-laget seg på bussen mot Gardermoen, og kl. 16.00 sparkes nok en tøff bortekamp i gang. Foto: Halden Arbeiderblad

A-lagstrener Kent Bergersen nærmer seg målet om 30 poeng og sikker plass, men i morgen blir det svært tøft å få med seg poeng hjem fra Trondheim. Bergersen uttaler følgende i forkant av morgendagens kamp mot Stjørdals Blink:

"Etter 3 strake seiere er det klart for toppkamp mot laget som ligger 2 poeng foran oss på tabellen, vi tar turen til trønderlagen og møter Stjørdals Blink. For mange har de overrasket stort så langt i år, de berget plassen i siste serierunde ifjor etter at de fikk alle resultatene med seg, men de har hentet tilbake sin tidligere trener, forsterket seg mye, med bla 4 lånespillere fra Ranheim, og de har økt treningsmengden, så for dem selv er det ingen stor overraskelse.

De står med kun ett tap, det kom mot FFK på bortebane, hjemme er de ubeseiret og står med 4-2-0 og 16-3 i målforskjell. De spiller en en tydelig trøndersk 4-3-3 og har høyt tempo i spillet sitt både off og def. Vi gleder oss til å bryne oss mot et av de beste lagene i avdelingen, og reiser oppover med en sterk tropp og god selvtillit, og god tro på å få til en god kamp.

Vi er godt forberedt, fått gjort det vi ønsker i treningsuka og stiller med en skadefri tropp, bare Agu er uaktuell pga et privat gjøremål.

Vi har begynt å se på spillerlogistikken for neste sesong, og håper nå etterhvert å få skrevet nye kontrakter med de spillerne vi ønsker å ha med oss neste sesong, i det henseendet forlenger vi med en spiller i morgen tidlig.