Lillestrøm 3 - Flisbyen B 4-0 (0-0)

Postet av Cato Østrem Solstad den 28. Apr 2019

Kun på keeperplass var det forandring fra startoppstillingen mot Bjerke 2, hvor Ivan tok ansvar i Martin, PC og Dennis sitt fravær.  Ellers fikk alle utespillere fornyet tillit etter en god kamp sist. Samtidig stilte vi med en sterk benk og følte oss godt rustet til kamp. Laget og troppen:

Første omgang blir en gedigen skuffelse. Det etterhvert velkjente høye presset vårt gir oss svært lite. LSK er trygge med kula, og beveglige foran ballfører. De finner alltid en måte å spille av presset på, får så å befinne seg i meget gunstige angrepsposisjoner.  De gangene vi blokkerer direkte pasningsalternativer opp i mellomrommet, spiller de en enkel kortpasning på tvers for så å få en ny vinkel og uhindret kunne slå opp. Vi ender opp med å måtte falle av og løpe hjemover, gang på gang. Det hjelper ikke på at vi er tilnærmet ubrukelige med ballen heller.

Til tross for at det kun er et lag på banen, klarer vi med innsats og litt flaks å holde nullen til pause. Like vanlig som at vi går ut i høyt press har det blitt at vi legger oss litt dypere og mer kompakt i andre omgang. Begynnelsen på andre omgang blir også noe jevnere, da vi klarer å holde litt i kula selv, og bygge opp noen gode angrep.

Endringene vi gjorde ga dog ikke den samme defensive tryggheten som den har gjort i tidligere kamper. Og i en slurvete periode, hvor vi også gjør store personlige feil, blir vi brutalt straffet og kampen avgjøres:

De siste 20 minuttene av kampen senker LSK seg ned på egen banehalvdel. Vi skaper noen store sjanser og hadde så fortjent et trøstemål.

Et velkjent syn fra første omgang (LSK angriper mot venstre)

En skuffende forestilling av oss, og en velfortjent seier til LSK 3. Vi må finne ut hvorfor det blei som det blei, og lære av det, slik av vi slipper slike tarvelige forestillinger i fremtiden. Mye av skuffelsen og sinnet etter denne kampen handler om at vi vet vi kan så mye bedre.

Enda kjipere er det når så mange har kommet for å se på oss.

Vi håper dog dere ikke har gitt oss opp. Neste kamp er nemlig den perfekte anledning for å reise seg igjen. Til torsdag (02.05) tar vi nemlig imot Åkrene til godt gammeldags "hat-oppgjør" på Lillestrøm kunstgress. Åkrene er det eneste laget i serien som ennå ikke har tatt poeng og slik har vi planer om at det skal fortsette å være.