Bergersens tanker før kampen mot Frigg

Postet av Lars Petter Brevig den 10. Feb 2018

A-lagets hovedtrener, Kent Bergersen deler sine tanker med oss i forkant av morgendagens treningskamp mot Frigg.

Endelig i gang med kamper
Endelig var vi i gang igjen med kamper forrige helg med seier 6-1 mot Sprint Jeløy. Vi sleit litt med å skape sjanser i 1 omg og lå under 1-0  etter en omg, men jeg tror det kostet mye for Sprint å holde oss unna målet sitt, så 2 omg ble en annen skål, og vi scoret 6 fine mål uten å slippe inn flere mål, så 6-1 seier mot det laget vi tapt siste seriekamp mot i fjor var en fin start på 2018 sesongen.

Tøff motstander
Frigg spiller på samme nivå som oss, så det blir nok en tøffere kamp enn sist helg. Vi har hatt ei fin treningsuke, og fått jobbet videre med det vi har jobbet med så langt i vinter, dvs defensiv struktur med høy aggressivitet, og offensiv samhandling. Det blir spennende å se om vi klarer den jobben like bra som forrige helg mot en kanskje litt tøffere motstand.

Vi har fått kjent litt på skader denne uka, etter at vi har vært skånet for det så langt i vinter, Enal Hasurdzic landet forkjært i kampen mot Sprint og fikk en trøkk i ankelen, så han er nok ute i noen uker til. Eirik Horvath og Peder Nomell har fått kjenninger i hamstringen, så de står over i helga, ellers ser vi friske og sterke ut.

Håper på OL-pause
Vi gleder oss til ny kamp, og håper vi fortsetter å utvikle oss i riktig retning. Vi prøver også å skape en vinnerkultur, så det er viktig for oss å få til et bra resultat. Vi håper fotballinteresserte Haldenfolk tar turen til Østfoldhallen på søndag for å støtte gutta i disse OL tider.

God kamp!