Overbevisende seier over Sprint-Jeløy

Postet av Lars Petter Brevig den 3. Feb 2018

A-laget vant til slutt 6-1 over Sprint-Jeløy, etter en meget god 2. Omgang

Svak førsteomgang
Kampen startet i et relativt rolig tempo, og selv om a-laget hadde ballen mest var det Sprint-Jeløy som tok ledelsen på en kontring. Dette virket inspirerende på haldenserne, som skapte 2 store sjanser etter scoringen. Både Holgar og Øystein ble spilt i gode scoringsposisjoner, men ingen av de maktet å overliste keeperen. 0-1 stod seg ut omgangen, og trener Kent Bergersen var ikke fornøyd med spillernes prestasjoner.

To rutinerte inn i pausen
I pausen ble både Dardan Mehmeti og Mathias Engebretsen bytte inn, og dette satt fart i laget. En andre omgang der balltempoet var betydelig høyere, samtidig som Sprint-Jeløy med tiden etterlot seg gradvis mer rom. Dette utnyttet haldenserne til det fulle, og vant andre omgang hele 6-0, etter scoringer av Björn (3), Enal, Peder og Dardan. Mathias var godt fornøyd med å være tilbake i Kvik Halden-drakten, og hadde følgende å si etter kampen: «Det var deilig å endelig spille kamp igjen. Bra at vi får skapt litt sjanser utover i kampen og får putta på noen mål. Godt å vinne, og fornøyd med å komme i gang igjen».

Fornøyd 3-målscorer
Björn Berglund leverte en god kamp, og scoret hattrick i løpet av kampens 2. Omgang. Svensken hadde følgende å si om kampen rett etter kampslutt: «Tycker våran press funkar hyfsat i kampen men rörelsen i första omgången var dålig och många fel beslut. I andra halvlek visar vi vilka som bestämmer och dom som kommer in visar att dom vill spela. Kändes som laget har mycket tryck i benen redan.»

Spissen var naturlig nok svært fornøyd med å score tre mål, som han beskriver på følgende måte: «Första fantastiskt inlägg av Josef. Bara sätta huvudet till. Andra fantastiskt spel där Mathias spelar Josef och sen Peder som bara lägger tillbaka den som jag skjuter i första. Sista utmanar jag en mot en viker kroppen och skjuter i första.»

Laget (4-4-2):
Sondre Sødergren

Josef Bouchleh
Argtim Shabani (Dardan Sæter-Mehmeti)
Jakob Lund (Adam Chedi)*
Eirik Horvath

Holgar Durhuus (Marcus Moberg)
Jiress Suka Suka (Mathias Engebretsen)
Marcus Sjømo Eriksson (Momo)
Enal Hasurdzic (Teo Thorvaldsen)

Øystein Lundblad Næsheim (Peder Nomell)
Björn Berglund