Flere fra Søre ÅL IL deltok på NM-stafetten på Gåsbu i Vang

Postet av Henriette Frisenberg Sundgaard den 16. Jan 2018

11. - 14. januar har det vært NM på Gåsbu i Vang. For første gang på mange år har Søre Ål IL vært representert alle dager. To utøvere var påmeldt, men Thea ble dessverre syk og fikk ikke deltatt. Petter derimot startet med sprint torsdag og gikk inn til en imponerende 15. plass i prologen og endte på 16. plass totalt. Fredag var det 15 km fristil hvor Petter igjen gikk et veldig bra renn og endte på 26. plass.

Søndag var det festdag på Gåsbu med klubb-stafetter. Forrige gang Søre Ål IL stilte lag på NM-stafett var med et herrelag på hjemmebane i 2005, så dette var på tide. Søre Ål stilte med 3 unge lag, hvor det viktigste var å delta. Jentelagene bestod av Sigrid Stakston, Pernille Gullikstad og Hege Lindvik Stubrud på det ene laget, og Martine Korslund, Elisabeth Lykken Hamre og Kirsti Høiholt-Vågsnes på det andre laget. På guttelaget gikk Petter Stakston, Andreas Bossum og Christoffer Henningsen. Christoffer var sporty og stilte på kort varsel, da laget manglet en utøver. Alle var enige om at det var gøy å gå stafett og vi håper det kommer flere muligheter. Det var stas å se Søre Ål-dressen på TV ved flere anledninger!