Endringer på hjemmesiden

Postet av Lars Petter Brevig den 4. Jan 2018

Hjemmesiden vår har vært nærmest uendret de siste årene, og derfor synes vi det nå var på tide å gjøre noen endringer. I tillegg ønsket vi en mer oversiktlig og ryddig meny å forholde seg til for leserne.

Endring i utseende
Vi er veldig godt fornøyd med selve utseende på hjemmesiden, og i den forbindelse er det bare mindre endringer som gjøres rent visuelt. Vi har nå oppgradert nyhetsvisningen på topp, slik at det nå rulleres mellom de fire nyeste sakene. I tillegg har vi flyttet fått plass til sponsorene og samarbeidspartnere våre mer sentralt på siden, slik at de får en mer synlig plass. Vi har også blitt svært populære på instagram, med nærmere 1000 følgere og i den forbindelse har vi fått plass til instagram-bildene litt høyere opp på frontsiden.

Det vil fortsettes å jobbe med hjemmesidene den nærmeste tiden, både i forhold til å oppdatere innhold og å få på plass alle sider 100%. Derfor kan det hende at siden til tider ser rar og uoppdatert ut. Vi håper og tror at vi lander på en side som er mer brukervennelig både får klubbens medlemmer og ivrige lesere. Dog tar det noe tid å få oppdatert alt.

Lagledere
Nytt i menyen er at det nå er laget en egen rullgardinmeny for alle laglederne i klubben. Under denne finner man både treningstider, samt alle skjemaer man trenger i forhold til innmelding, adresseendring og utmelding. Her finner man også skjemaet som skal fylles ut i forbindelse med søknad om å delta på cuper. I tillegg ligger det her lenke til politiattest, som nå kreves av alle som bidrar rundt laget.

Ryddigere meny
Hjemmesiden har det siste året vokst enormt, og det er mye informasjon som skal ligge tilgjengelig til enhver tid. Dette resulterte i at rullgardinmenyen ble voldsomt lange, og i den forbindelse har vi endret på menyen for å forsøke å gjøre det mer oversiktlig. Under "klubben" ligger nå lovene og viktige styringsdokumenter som klubbhåndbok, rekrutteringsplan og virksomhetsplan for 2018-2020. I tillegg ligger klubbens historie, samt adelskalender over spillere med flest kamper i klubben her. Under "A-laget" finner man alt som har med klubbens seniorlag å gjøre. Både spillerstall og støtteapperat skal i forkant av hver sesong oppdateres med relevant informasjon. Det ligger også lenker til terminliste med tabell både til a- og rekruttlaget, i tillegg til at man finner interessant spillerstatistikk fra seriekampene til a-laget under spillerstatistikk.

Under "Sport" finner man både sportsplan og lenke til alle lags-sidene. Her vil det etterhvert også komme en side med informasjon om dommerne våre. Her ligger også lenke til forsikring, om noen av våres medlemmer skulle være så uheldige og skade seg. Treningskampkalenderen er også flyttet under sport, slik at man nå kan se hva som er ledig av tider til booking av treningskamper i ungdomsavdelingen. Under "Cuper" finner man nå all relevant informasjon om Remmen Cup, Fredriksten Cup og Tine Fotballskole. Dette er viktige arrangementer for klubben, og derfor anså vi det som naturlig å la de få en mer synlig plass i menyen.

Til slutt har "Om oss" fått plass i menyen. Her ligger informasjon om hvem som til enhver tid sitter i klubbens styre, og hvem som arbeider i administrasjonen. I tillegg ligger det informasjon om anlegget på Strupe, og selvfølgelig hvordan man kommer i kontakt med oss.

Større fokus på barne- og ungdomsavdelingen
Klubben øker stadig sitt fokus på barne- og ungdomsavdelingen, og i den forbindelse er nå alle ekstratiltakene samlet under "Ekstra tiltak" i menyen. Her finner man informasjon og påmeldingsinformasjon både til Spretten Idrettsbarnehage, Telenor Xtra FFO og Pipe Eksperten FotballAkademi.