2017-sesongen er godt i gang

Postet av Hanne Kristiansen den 8. Feb 2017

Fotballsesongen 2017 er godt i gang med treninger for både A-lag, IBK 2 og juniorer.

Trener Pål Marcussen fortsetter arbeidet med å utvikle klubbens egne spillere, og setter også pris på at to nye lokale spillere har meldt overgang til IBK.

Jan Marius Vesterlund (18) flyttet til Langløkka sist sommer. Han er en spennende spiller, som har god erfaring med å finne veien til nettmaskene for Hvittingfoss.

Henrik Liland (17) har spilt noen år i MIF, men returnerer nå til IBK igjen. Henrik er en offensiv og rask spiller med gode avslutningsferdigheter.

I tillegg har Pål hentet opp tre nye juniorspillere i A-stallen: Ari Shala, Nec Tuzkaya og Casper Caspersen.

Pål Marcussen fortsetter som A-lagstrener. I tillegg setter vi stor pris på å ha med Marco Priis Jørgensen som keepertrener. Marco ønsker å bidra med sin erfaring og kunnskap om keepertrening, og hans arbeid har så langt virket både motiverende og utviklende på keeperne.

IBK 2 og juniorspillerne trener sammen, under ledelse av Bent Caspersen som trener for juniorlaget og Erik Fjeldheim Michalsen som spillende trener/lagleder for IBK2.

A-laget skal spille treningskamp mot Hokksund lørdag 11.02 og mot Solberg lørdag 25.02. Det blir ytterligere 3-4 treningskamper før den tidlige seriestarten fredag 31.mars.