A-laget møter Sprint-Jeløy til lørdag

Postet av Lars Petter Brevig den 1. Feb 2018

Om to dager spiller a-laget sin første treningskamp, da Sprint-Jeløy er motstander i Østfoldhallen.

Spent gruppe
A-laget startet oppkjøringen til årets sesong for en drøy måned siden, og det er ingen tvil om at gruppen gleder seg til endelig å få spilt kamp igjen. Ettersom den planlagte treningskampen mot Mjøndalen ble avlyst grunnet snø ble det ingen treniningskamp i januar. Sprint-Jeløy rykket som kjent ned fra 3. divisjon i fjor, men ryktes å være en sterk kandidat til å rykke rett opp igjen. Spillergruppen er svært glade for å endelig spille kamp igjen, samtidig som det kribler litt ekstra ettersom det er første treningskamp.

Grei gjennomkjøring
Sist fredag spilte a-laget internkamp, og trenerteamet var fornøyde med gjennomkjøringen. Kampen ble spilt over to omganger av 35 minutter, og "hjemmelaget" vant til slutt 5-2. Alle nykommerne spilte kampen bortsett fra Mathias Engebretsen som lå utslått av omgangssyken. Ekstra gledelig var det å se at flere av unggutta har tatt betydelige steg siden fjorårets sesong. For "hjemmelaget" scoret Peder Nomell, Teodor Thorvaldsen (2), Enal Hasurdzic og Holgar Durhuus. For bortelaget scoret Øystein Lundblad Næsheim begge, hvorav den første på en utsøkt lobb.

Snøfull uke
Uken sålangt har vært preget av stort snøfall, og selv med hardtarbeidende banemenn har snøen lagt seg ila treningstidene. Mandagstreningen startet i det snøen la seg på banen, og i løpet av kort tid ble banen snødekt. Likevel har det vært bra fart på treningsøktene, og alle har denne uken vært friske og skadefri.

Kent Bergersen antar å ta med seg 16-17 spillere til Østfoldhallen på lørdag, og det er dermed allerede hard konkurranse om å komme med i kamptroppen. Grunnlaget for dette er for å få størst mulig utbytte av treningskampen er det unødvendig å bytte hele laget. I tillegg til a-lagets treningskamper kommer det også flere treningskamper for rekruttlaget, da det er viktig at alle spillerne i a-stallen får tilstrekkelig med kamptrening før seriestart.

Se oversikt over alle treningskampene her