Internkamp til fredag!

Postet av Lars Petter Brevig den 23. Jan 2018

Førstkommende fredag er første mulighet for å se a-lagsspillerne i aksjon, da de spiller internkamp på Strupe Kunstgress kl. 17.00

Første "treningskamp"
A-laget skulle ha møtt Mjøndalen IF forrige helg, men grunnet kraftig snøvær i Mjøndalen ble kampen avlyst. Isachsen Stadion var dekket av snø, og den planlagte treningskampen ble dermed ikke gjennomført. Derfor blir internkampen til fredag den første treningskampen for årets a-lag. Kampen starter kl. 17:00, og vi håper å se noen skuelystne tilskuere rundt banen.

Endringer i stallen
For de som har fulgt med på hjemmesiden i løpet av vinteren har de fått med seg at det har blitt flere endringer i stallen. Fra fjorårets stall har Ardi Berbatovci, Herman Blystad, John Filip Koko, Christian Halvorsen, Simen Fredheim Andersen, Drilon Turkaj og Viktor Kristiansen forsvunnet. Av de etablerte fra fjorårets sesong har Björn Berglund, Øystein Lundblad, Josef Bouchleh, Jakob Lund og Jiress Suka Suka skrevet under på nye kontrakter.

I tillegg har Argtim Shabani, Enal Hasurdzic, Marcus Moberg, Holgar Durhuus og Mathias Engebretsen skrevet under for klubben, og fortsatt er flere på vei inn. Samtidig har egenutviklede Marcus Sjømo Eriksson signert sin første a-lagskontrakt, etter å spilt seg inn på a-laget i løpet av høstsesongen. At så mange spillere allerede er klare er svært positivt med tanke på samspill og relasjoner innad i spillergruppen.

Mange lokale
Ettersom både Marcus Moberg og Mathias Engebretsen har kommet tilbake til klubben begynner antall haldensere i laget å nærme seg 50%. Per dags dato er følgende haldensere på kontrakt:
- Josef M. Bouchleh
- Jakob Lund
- Eirik Horvath
- Kristian Strøm
- Marcus Moberg
- Marcus Sjømo Eriksson
- Mathias Engebretsen
- Peder Nomell

For å fylle opp så det blir nok antall spillere i internkampen vil også noen av klubbens juniorspillere delta. Dermed blir det samtidig en mulighet til å se hvordan disse klarer seg på a-lagsnivå.