Vel gjennomført grasrottrener del 1-kurs

Postet av Lars Petter Brevig den 22. Jan 2018

I går formiddag ble det gjennomført praktiske økter av deltagerne, i det som var siste dag av grasrottrener del 1.

Viktig med dyktig trenere i barnefotballen
Klubben har bestemt seg for å gjennomføre hele grasrottrenerkurset i løpet av 2018, og i går ble del 1 av kurset gjennomført. Del 1 av kurset startet på tirsdag, og bestod av totalt tre samlinger i tillegg til e-læring på egenhånd. Avslutningsvis gjennomførte alle deltagerne to praksisøkter.

Det er ingen tvil om at man i barnefotballen er avhengig av mange dyktige foreldretrenere, og i den forbindelse er klubben glade for at så mange ivrige trenere ønsker trenerutdanning. 14 trenere var med på del 1 av kurset, og både Kvik Halden, Berg IL, Idd SK og TTIF var representert med minimum 1 deltager hver.

Økt fokus på barnefotballen
Klubben har gjennom sitt arbeid med skoleringsplan startet på et omfattende prosjekt med å øke fokus på barnefotballen i klubben. Dermed er det en ren selvfølge å bidra til å styrke kompetansen blant barnefotballtrenerne ved å arrangere grasrottrenerkurs. Ekstra positivt i gjennomføringen av dette kurset var å se så mange unge ivrige trenerspirer.

Del 2 arrangeres i slutten av februar
Allerede i slutten av februar ligger det an til at grasrottrener del 2 blir arrangert av klubben. Forhåpentligvis blir det som første kurs i Østfold arrangert som e-læringskurs. Mer informasjon og påmelding til del 2 kommer i løpet av et par dager.